קונה זהב

כאשר אנו מוכרים את הזהב שברשותנו לקונה זהב, אנו יכולים להרוויח רבות מכך

כיום ישנן אפשרויות רבות למכירת הזהב שברשותנו, אשר יכולות לספק לנו רווחים משמעותיים, אולם כדאי להכיר את הגורמים אשר מבצעים רכישת זהב וממה מושפע המחיר שנקבל עבורו.

ישנם שלושה גורמים מרכזיים אשר קונים זהב במדינה

כאשר אנו מחפשים קונה זהב, ככל הנראה נפנה לאחד משלושת הגופים הבאים:

  • החברה הישראלית למדליות ומטבעות: חברה זו קונה זהב ומוכרת זהב המיועד לסחר והשקעה, ולכן סוחרת רק בזהב המגיע בצורת מתילי זהב או מטבעות בוליון.
  • צורפים: צורף קונה זהב אשר נועד ליצירת תכשיטים, ולכן קונה זהב המגיע בצורת תכשיט, שן זהב, זהב גולמי וכדומה.
  • סוחרים: סוחר קונה זהב משני הסוגים, ויכול לתת מענה הן לאדם בעל מתילי זהב ומטבעות בוליון והן לאדם בעל תכשיטים אשר אין לו שימוש בהם.

    קונה זהב.jpg

ישנם שני גורמים מרכזיים המשפיעים על מחיר הזהב

כאשר קונה זהב מעריך את מחירו, הוא שם דגש על שני היבטים עיקריים:

  • מדד הזהב בבורסה: מדד הזהב בבורסה מעיד על שוויו של הזהב בהיבט עולמי, וכאשר קונה זהב מבצע עסקה הוא לרוב ישלם בין 5-10 שקלים פחות ממדד הזהב בבורסה, כאשר צורפים נותנים בדרך כלל אף פחות מסכום זה בשל העבודה הרבה שיש עליהם להשקיע לאחר מכן ביצירת תכשיט מהזהב שרכשו.
  • טוהר הזהב: טוהר הזהב נמדד בקראט, כאשר 24 קראט מעידים על זהב טהור. ככל שהזהב מכיל יותר זהב טהור, ופחות מתכות אחרות, כך נקבל סכום הדומה יותר לערכו בבורסה. ערך זה חשוב ביותר לסחר בזהב, אשר מתבצע רק בזהב טהור, כאשר כשמדובר בתכשיטים אנו יכולים להרוויח אף יותר על זהב 18 או 14 קראט היות ומדובר בסגסוגת עמידה יותר ומתאימה יותר לייצור תכשיטים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.