שרת המערכת של מרכזית IP

כל טלפוניית IP מבוססת על שרת המערכת בתור מרכיב מרכזי. שרת הוא גם תוכנת מחשב המספקת שירותים לתוכנות אחרות, וגם מחשב המריץ תוכנת שרת במטרה לספק שירותים למחשבים אחרים. כל שיחת טלפון המגיעה אל מרכזית IP מתחילה ביצירת קשר עם השרת. מטרת יצירת הקשר היא לזהות את מנוי הטלפון המחייג, כמו גם את מנוי הטלפון שצפוי לקבל את השיחה. עם זאת, כאשר מנוי מחייג מספר טלפון מתוך מרכזית IP מתקיימים באמצעות השרת מספר תהליכים.

השלב הראשון בתהליך יצירת הקשר עליו מבוסס השרת של מרכזית IP הוא שליחת בקשת החיוג של המנוי. הבקשה נשלחת כאמור אל השרת, שתפקידו בשלב השני הוא לאתר את היעד של השיחה. איתור היעד מבוסס גם הוא על כתובת IP של מכשיר כלשהו, או לחילופין מספר קו טלפון ברשתות טלפון המקושרות אל רשת ה-IP הכללית. בשלב השלישי השרת מפנה את המכשיר המחייג אל מכשיר שתפקידו לקבל את השיחה. זו היא למעשה ליבת עבודתה של מרכזית IP המתאימה עבור ארגונים, עסקים, חנויות ועוד. בשלב האחרון השיחה מתקיימת בין הצדדים והשרת עובר אל מאחורי הקלעים לצורך פיקוח טכני בלבד.

תפקידי שרת נוספים

מלבד השלבים שתוארו כאשר מנוי מסוים מחייג מספר, השרת אחראי על רישום השיחות. הרישום נועד למטרות תשלום וגביה, מעקב ועוד והוא מתבצע על פי הנחיות חברת הטלפון. עוד אחריות החלה על שרת המערכת של מרכזית IP היא בגין הפעלת תכונות מתקדמות כגון מענה קולי, משיבות והפניית שיחות.

מערך השרתים של כל מערכת טלפון בנויה בצורה שונה וזאת בהתאם לפרוטוקול הנקבע. פקטורים אחרים המשפיעים על מערך השרתים הם גודל המערכת, העומס ורשת התקשורת.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.