טרקטורים

טרקטורים בשירות החקלאות

טרקטורים פותחו ושוכללו בעיקר לתחום החקלאות. כיום משמשים טרקטורים בענפים נוספים, כמו ענף הבנייה למשל, אבל במקור פותחו הטרקטורים כדי להחליף את אלפי הידיים העובדות בשדות ובמטעים. הטרקטורים הראשונים בעולם יוצרו באנגליה לאחר גילוי כוח הקיטור על ידי ג'יימס וואט בסוף המאה השמונה עשרה, ואלה היו מונעים במנועי קיטור גדולים וכבדים. אם השנים הפכו טרקטורים להרבה יותר יעילים ועם המצאת מנוע השריפה הפנימי יושמו אלה בהצלחה גם עבור טרקטורים. כיום יש מגוון רחב ביותר של יצרני ודגמי טרקטורים מכל העולם ואלה משמשים בענף החקלאות ביעילות ובייעודיות.

טרקטורים
טרקטורים לכל חקלאי

לכל חקלאי יש טרקטורים. טרקטור אחד כללי העוזר לו בעבודות היום יום, בין עם מדובר בהעברת מטענים לשטחי הגידול, העברת מזון לבהמות ברפתות ובדירים, סילוק פסולת של בהמות אלה, העברת כדי חלב, וכדומה. טרקטור שני של החקלאי הוא לרוב טרקטור ייעודי המשמש אותו לצרכים הייעודיים שלו בהתאם לסוג הגידולים שהוא עושה. יש טרקטורים מיוחדים המיועדים לחרישת הקרקע ואחרים מיועדים לגיזום או לקטיף, כאשר מוסיפים להם מתקנים מיוחדים לצרכים אלה. טרקטורים אחרים מיועדים לעבודה בכרמים או במטעים, ויש טרקטורים ענקיים המיועדים לקציר דגנים בשדות גדולים.

טרקטורים משמשים את החקלאים בכל עבודות המשק וכיום אין לחשוב בכלל על ניהול משק חקלאי ללא טרקטורים. טרקטורים מונעים לרוב במנועי דיזל חזקים והם כוללים שני גלגלים בעלי קוטר גדול במיוחד מאחור ושני גלגלים רגילים מלפנים. הגלגלים הגדולים הופכים אותם לעבירים כמעט בכל תוואי שטח לרבות בשטחי בוץ, חול וכדומה. טרקטורים אחרים מצויידים בשרשראות נסיעה שמאפשרות להם לתפקד בכל מקום שהוא ובכל תנאי קרקע. כיום רוב הטרקטורים הייעודיים כוללים קבינת נהג ממוזגת ונוחה לתפעול בכל מזג אוויר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.