עבירות סמים

כל המידע הרלוונטי על עבירות סמים

אחת מן העבירות הפליליות המורכבות והקשות ביותר הן עבור הפרט והן עבור החברה כולה היא ללא כל ספק עבירת סמים על כל גווניה השונים. עבירות סמים על פי החוק במדינת ישראל וברוב המדינות ברחבי העולם כולו כוללות עבירות של ייצור סם, החזקת סם, שימוש בסם, סחר בסם וכמו כן כמובן גם הדחת קטינים לשימוש בסם. עבירות סמים כוללות גם הימצאות כלים שונים כאלה ואחרים אשר משמשים להכנה או לצריכת סמים, אשר יכולים להוביל לאחד מן המקרים המפורטים לעיל. החוק עצמו אינו עושה אבחנה בין עבירות של סמים קשים לעבירות של סמים קלים, אך בפועל בתי המשפט כן מפרידים בין שימוש במריחואנה וחשיש, אשר כיום מוגדרים כסמים קלים, לבין שימוש בסמים כמו הרואין, קוקאין, אקסטזי ועוד, אשר מן הסתם נחשבים סמים קשים.

בדיקת סמים

בעת חשד לעבירת סמים, הדרך הטובה ביותר לבדוק נוכחות או שאריות של סם בגוף היא דרך בדיקת שתן. הבדיקה נעשית במעבדה טוקסיקולוגית המתמחה באיתור סמים בשתן. המעבדות המורשות הן בעלות ניסיון ומקצועיות בפיענוח הבדיקה, ונוסף לכך גם תהליך של בקרת איכות.

הענישה בגין עבירות סמים

במקרים רבים תיקים בגין עבירות סמים קלים נסגרים ואינם מגיעים לדיון בבית המשפט, בעיקר במקרים בהם מוכח כי החשוד הוא נורמטיבי, ומעידתו הזו היא היחידה. במקרים של עבירות סמים מסוג סמים קשים, תקופת המאסר יכולה לנוע בין שלוש לעשרים שנות מאסר. יתר על כן, הענישה במקרים אלו נקבעת גם כן על פי עברו של המשתמש, באם יש מאחוריו עבר פלילי, כמות הסם בו מדובר, וכמובן האם הוא השתמש בעצמו או שידל אחרים לעשות שימוש בסם.

פניה לסיוע משפטי בין עבירות סמים

במקרים בהם ישנו חשד לעבירות סמים מומלץ מאוד לקחת סיוע של עורך דין לענייני פלילים. מאחר והענישה נעה על פני טווח רחב של שנים חשוב מאוד להיות מיוצגים על ידי עורך דין על מנת להציג את הפרטים באופן שישנה את חומרת הענישה כבר בשלב החקירה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.