תזונה קטוגנית

על מה מבוססת תזונה קטוגנית?

היכרות עם התפריט של תזונה קטוגנית יכולה לסייע לגברים או נשים שרוצים להוריד במשקל יחסית מהר. מלבד דיאטה לירידה במשקל, המטרה של תזונה קטוגנית היא גם לשפר באופן כללי את איכות החיים ולהפחית סיכון לסכרת, אקנה, אפילפסיה ועוד. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא לבסס תזונה קטוגנית על תפריט נכון ולשים לב לתופעות לוואי כדי להגיב אליהן כמה שיותר מוקדם.

תזונה קטוגנית טיפוסית מבוססת על מעט פחמימות ועל הגדלת כמויות של שומן, חלבון וירקות. כך למשל גברים ונשים שבוחרים בתפריט של תזונה קטוגנית מגדילים צריכת שומנים שונים ובהם חמאה, טחינה, זיתים, אבוקדו, אגוזים, גרעינים ושמן זית. במקביל, תזונה קטוגנית יכולה להיות מבוססת על צריכת ביצים, בשר, דגים וגבינות.

ברמה הפרקטית, תזונה קטוגנית דורשת התמדה. בעזרת התמדה ניתן למנוע שינויים קיצוניים ובעיקר לעקוב אחר תגובת הגוף לתזונה החדשה.

תזונה קטוגנית למצבים מיוחדים

חלוקה נכונה בין מרכיבים שונים של תזונה קטוגנית דורשת התאמה אישית. על אף שקיימות המלצות כלליות לגבי מרכיבים שאותם כדאי או פחות מומלץ להכניס לתפריט, הדגש הוא על התאמה אישית. אם מבססים תפריט של תזונה קטוגנית על התאמה אישית, מתייחסים בין היתר לנטייה של הגוף, למחלות רקע מסוימות, למצב בריאותי קיים, להמלצות כלליות וכן הלאה.

גורמי המקצוע שיכולים לעזור לבנות תפריט של תזונה קטוגנית מגיעים מתחום הבריאות. כך למשל ניתן להתייעץ עם דיאטנית או דיאטן, לברר לגבי המלצות של רופא משפחה לגבי תפריט כזה או אחר של תזונה קטוגנית ובמידת הצורך גם לקבל מידע מחברים ומשפחה. לאחר מכן, אוספים את כל המידע יחד ומשתמשים בו על מנת לבנות תפריט מנומק של תזונה קטוגנית בהתאמה אישית.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.