מחירי העברה

מה המשמעות של מחירי העברה?

מחירי העברה חשובים כי הם קובעים מה יהיה התגמול הכלכלי עבור עסקה שמבוצעת בין חברות קשורות. אם חברות קשורות מבצעות פעילות כלכלית ורוצות לקבל תגמול בגין מכירת מוצרים, מתן שירותים, עסקאות פיננסיות, העברת ידע וכן הלאה, הן גם צריכות ויכולות לקבוע מחירי העברה מסוימים. אבל בבואן לקבוע מחירים כאלה, החברות משפיעות על המס שהן ישלמו.

במילים אחרות, המשמעות של מחירי העברה יכולה להיות חיסכון חוקי לחלוטין בהוצאות מסוימות. כאשר חברות קשורות קובעות מחירי העברה, הן מגדילות את ההכנסות שלהן במדינות שבהן שיעורי המס נמוכים – אך מקטינות את ההכנסות במדינות שבהן שיעורי המס גבוהים. היות ומדובר על חברות קשורות שהאינטרס הכלכלי שלהן, המשמעות של מחירי העברה היא גדולה מכפי שנהוג לחשוב.

מה צריך כדי לקבוע מחירי העברה שונים?

כמובן שהמחוקק וגם רשויות המס מבינים את המורכבות סביב הנושא של מחירי העברה. בשביל להתמודד עם העניין ועל מנת למנוע כל ניסיון לנצל את המצב של מחירי העברה על מנת לחסוך בהוצאות המס בצורה לא חוקית, נקבע למשל שצריך להצהיר על המחירים יחד עם תיעוד נאות. כאשר יש תיעוד נאות, נציגים של רשויות המס בוחנים האם מחירי העברה מסוימים נקבעו ביחס למקובל בתחום ובענף.

בצד של החברות הקשורות עצמן, הדבר הכי חשוב הוא לקבוע מחירי העברה באופן חוקי ולאחר התייעצות עם בעלי מקצוע. ברוב המקרים, בעלי המקצוע שאיתם אפשר להתייעץ על מנת לקבוע מחירי העברה הם יועצי מס ורואי חשבון. אבל גם פה, צריך לוודא שאותם יועצי מס ורואי חשבון מכירים את התחום שבו החברה פועלת, את המחירים המקובלים בתחום ואת האופן שבו צריך לנסח את התיעוד הנאות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.