ניתוק תושבות

מה צריך לדעת על ניתוק תושבות?

המטרה של ניתוק תושבות היא למנוע את המשך תשלום דמי הביטוח הלאומי, מס הכנסה ומיסים נוספים. יתרה על כך, המשמעות של ניתוק תושבות היא שלא צריך להצהיר על ההכנסות הקיימות מכל סוג של עמל – לרבות הכנסה מעסק. מצד שני, להליך של ניתוק תושבות יש גם השלכות מסוימות – כמו למשל מבחינת העובדה שלא מקבלים יותר שירותים רפואיים, שלא זוכים לקצבאות מהביטוח הלאומי וגם שלא מקבלים הטבות שבדרך כלל שמורות עבור אזרחי המדינה.

כמו כל דבר, גם למהלך של ניתוק תושבות יש יתרונות וחסרונות שונים. מצד אחד, היתרון העיקרי הוא שנשארים אזרחי ישראל, אך מפסיקים לשלם המון סוגים שונים של מיסים. מצד שני, החיסרון הוא שכבר לא מקבלים את השירותים השמורים לתושבי המדינה. בכל מקרה, אין עוררין על כך שהשאלה האם לבצע ניתוק תושבות היא חלק חשוב מהתהליך שבו מחליטים לעבור למדינה אחרת ולפתוח דף חדש.

כך מקבלים החלטה לגבי ניתוק תושבות

ההחלטה האם לבצע ניתוק תושבות צריכה להישען על כמה שיותר שיקולים פרקטיים ואישיים. ברמה הפרקטית, חשוב למשל לבדוק כמה זמן ייקח להשלים את התהליך של ניתוק תושבות, איזה מסמכים צריך להגיש על מנת לעשות את זה ועם מי אפשר להתייעץ על מנת לקצר את הבירוקרטיה. ברמה האישית, יש לבחון מראש את ההשפעה של הליך מהסוג של ניתוק תושבות על התחושה של אנשים שעוברים לגור בחו"ל וכבר לא זכאים לזכויות במדינה שאותה הם עזבו.

עם זאת, כדאי למשל לזכור שכאשר מחליטים להיות תושבים בישראל, מקבלים את כל ההקלות וההטבות של תושבים חוזרים. אפילו במצב של ניתוק תושבות, זה משתלם עבור מי שמתכננים רילוקיישן לתקופה קצרה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.