ניהול סיכונים ארגוני

מי צריך לבצע ניהול סיכונים ארגוני?

ניהול סיכונים הוא חלק בלתי נפרד מההתנהלות של כל ארגון. בראש ובראשונה, מדובר על תכנית שמאפשרת לארגונים מסחריים להתמודד עם מצבי משבר, מצוקה ואסון. בשביל שהארגון יצליח להתאושש מהר ממצבים כאלה ואף לחזור לשגרה בצורה אפקטיבית, עליו לדעת איך לנהל את הסיכונים הקיימים. בשביל לנהל את הסיכונים השונים, נציגי הארגון חייבים להחזיק בתכנית עבודה מסודרת וליישם אותם בכל השלבים של ההתנהלות המסחרית.

לשם השוואה, ניהול סיכונים ארגוני יכול להיות רלוונטי גם עבור מוסד ציבורי או אפילו עבור מוסדות ללא כוונת רווח. כאן השאיפה היא כמובן לא לייצר רווח מסחרי או יתרון עסקי מול המתחרים, אלא להבטיח שהפונקציות הקריטיות של הארגון יישארו זמינות עבור הספקים, גופי הרגולציה או גופים בעלי עניין אחרים. בנוסף, ניהול סיכונים ארגוני יכול לסייע למוסדות ללא כוונת רווח להציע שירות או מוצרי מפתח שונים לציבור הרחב.

Business Finance, accounting, contract, advisor investment consulting marketing plan for the company with using tablet and computer technology in analysis. (Business Finance, accounting, contract, advisor investment consulting marketing plan for the c

ניהול סיכונים כתנאי ליציאה מהמשבר

משברים ומצבי אסון הם למצער חלק בלתי נפרד מהארגון. אף פעם אי אפשר לדעת מתי יתרחש משבר, כיצד יבואו לידי ביטוי מצבי אסון ומתי יסתיימו מצבי מצוקה. מנגד, בהחלט ניתן להצביע על שירותי ומוצרי מפתח של הארגון. בין אם מדובר על עסק קטן או על תאגיד בינלאומי, יש ככל הנראה מוצרי ושירותי מפתח שמאפיינים אותו. את אותם מוצרים ושירותים מזהים בשלב מוקדם ומתמקדים בהם בגיבוש תכניות המשכיות עסקית.

במילים אחרות, ניהול סיכונים ארגוני מתמקד מטבע הדברים רק בחלק מהמוצרים או השירותים. היות ואי אפשר להמשיך להתנהל במצבי משבר או מצוקה באותה דרך שבה נערכה ההתנהלות בשגרה, כדאי לזהות את מוצרי ושירותי המפתח כמה שיותר מוקדם ולהגדיל את סיכויי ההצלחה בהתמודדות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.