מיסוי ביטקוין

הביטקוין הוא לא המטבע הדיגיטלי היחיד אך הוא הנפוץ והיקר ביותר. מדובר במטבע ששינה את חוקי המשחק אך יש סביבו אי ודאות רבה כיוון שממשלות רבות לא מכירות בו כמטבע. גם בישראל הוא לא הוכר כמטבע, וההודעה הזו של בנק ישראל גרמה לזעזוע רב, כי זה אומר שיש לגבות מיסוי ביטקוין.

הדילמה בעקבות כניסת הביטקוין לחיינו

כאשר נכנס הביטקוין לחיינו, רבים מאיתנו לא ידעו כיצד עליהם להגיב. חלק מהאנשים החליטו שהם רוכשים אותו כי זו השקעה טובה, וחלק רכשו אותו כי הם פשוט רוצים להשתמש בו ולהשתתף במהפכה בה הכסף לא מוגדר על ידי הבנקים. הבעיה היא שכל הודעה רשמית של מדינה או של בנק מסוים ואפילו רק התבטאות, משפיעה מאוד על האנשים שרוצים לקנות אותו ובכך על המסחר בו ועל השווי שלו. יחד עם זאת, לא ברור האם יכירו בו כמטבע בעתיד, וכרגע כשהוא לא מוכר כמטבע, יש לשלם עליו מסים.

מיסוי ביטקוין.jpg

אז יש או אין מסים על ביטקוין?

ביטקוין אמנם נקרא מטבע דיגיטלי אך למעשה הוא לא באמת מטבע, ולכן מוטל עליו מס. ממש כמו שתרכשו מניות ולאחר מכן תמכרו אותן ברווח ותצטרכו לשלם מס של 30 אחוזים, כך גם על מכירת ביטקוין לצורך קבלת שקלים או קבלת מוצר כלשהי, תצטרכו להעריך מיסוי ביטקוין. זה הופך את המטבע הדיגיטלי הנפוץ להרבה פחות אטרקטיבי אך השיקולים האם לקנות אותו עדיין לא שינו את כף המאזניים.

מה משמעות המיסוי על הביטקוין?

כיוון שיש מיסוי ביטקוין, כל אדם שרוכש ביטקוין צריך לדעת כי על מה שהוא ירוויח הוא ישלם כמעט שליש למס ההכנסה. מצב כזה אולי נשמע לכם כקש ששבר את גב הגמל אך עדיין אתם יש סיכוי טוב שתוכלו למכור אותו ולהרוויח אלפי שקלים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.