שרידות עסקית BCP

תכנית שרידות עסקית BCP נועדה לעזור לעסקים וארגונים להתמודד עם מצבי חירום. האדם שאחראי על הפעלת התכנית הוא מנהל ההיערכות לחירום. זהו תפקיד קריטי בארגונים מודרניים, כי האחריות שלו נובעת מהבנה לגבי רמת הסיכון הנשקפת לעסק. מנהל היערכות לחירום הוא גם האדם היחיד שמוסמך להפעיל תכנית שרידות עסקית BCP, ליישם אותה בפועל או לתרגל אותה בשגרה.

על אף המעורבות של מנהל היערכות לחירום בהפעלת שרידות עסקית BCP, הניסוח המקורי של התכנית דורש שיתוף של גורמים נוספים. כל תכנית מחייבת את מעורבות המנהלים בארגון, נציג של העובדים, נציג של הרשויות וכן הלאה. כמו כן, תכניות שרידות עסקית BCP לא מנוסחות בתוך הארגון עצמו. הניסוח של התכנית הוא בדרך כלל חלק משירות שניתן על ידי חברות שמתמחות בהיערכות לחירום.

BCP.jpg

היתרונות של שרידות עסקית BCP

תכנית שרידות עסקית BCP פועלת על בסיס מתודולוגיה שמניחה שניתן לסכל ולמנוע איומים מסוימים מראש. למרות שהנחת המוצא היא שאף פעם אי אפשר לדעת מתי אירוע שגרתי ורגיל יהפוך לאירוע חירום, התכנית קובעת סדרי פעולה ויש בה את כל הנהלים הנדרשים להתמודדות נכונה עם המצב. ברמה המעשית, התכנית אפילו מתייחסת לחלוקת תפקידים בין אנשי המקצוע ולתחומי האחריות הספציפיים של מנהל היערכות לחירום.

היתרונות של תכנית שרידות עסקית BCP באים לידי ביטוי גם בתחושת הביטחון עבור העובדים. משתלם לנסח תכנית מפורטת ולהשקיע בה משאבים וכסף, כי בסופו של דבר היא קובעת כמה מהר יחזור הארגון לשגרה. התכנית גם נדרשת מבחינת החוק ובענפים מסוימים היא משמשת כתנאי להענקת רישיון עסק. כל אלו מדגישים את היתרונות ואת החשיבות של התכנית.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.