מגשר מוסמך – מהו?

מגשר הינו גורם אובייקטיבי וחיצוני, נטול פניות, אשר אחראי על הליך גישור בין שני צדדים אשר נמצאים בסכסוך. הגישור בעצם נולד מהחלטה משותפת של שני הצדדים, אשר מחליטים להיכנס למסגרת של הידברות בעזרת פנייה לגורם שלישי ומוסמך לכך. גישור הינו הליך מורכב, אשר דורש מן המגשר לעבור תקופת לימודים, ולגלות תכונות אופי ייחודיות, אשר התפקיד מצריך. חשוב לציין שלא מעט פעמים הגישור לא מסתיים בהסכם משותף, ולמרות זאת בית המשפט מכיר בו ולעיתים גם ממליץ עליו. גישור הינו הליך נפוץ במקרים כגון הסכמי גירושין, סכסוכים כספיים לרבות סכסוכי ירושה, סכסוכים בין שותפים עסקיים ועוד. הגישור נולד כתוצאה ממגבלותיה של המערכת המשפטית, כשבתווך עומד המגשר אשר אחראי להביא לתוצאה שתהיה מקובלת על שני הצדדים, ולפתור את הסכסוך ביניהם בצורה מכובדת ונטולת מעורבות משפטית.

באילו מקרים כדאי לפנות למגשר מוסמך?

בסכסוכים שלא מגיעים לידי פתרון מומלץ להסתייע בשירותיו של מגשר מוסמך. הדבר נכון עוד יותר במקרים בהם ישנה היסטוריה ארוכה ורבת מטענים בין הצדדים המסוכסכים, דוגמת קרובי משפחה ובני זוג. המטען הרגשי שהצטבר לאורך השנים במקרים שכאלו מקשה על פתרון הסכסוך ועל הידברות באופן פרטי, ונדרשת הכוונה מצד גורם חיצוני – מגשר מוסמך. סכסוך בין שני צדדים עלול ליצור רגשות שליליים עזים, להביא לסיבוך העניינים ולפגיעה בריאותית וכלכלית. בהליך הגישור, המטרה היא ששני הצדדים יפעלו יחד ובמשותף על-מנת להגיע להסכמה ולפתרון מלא של הסוגיה.

מגשר מוסמך – מוצא את התחום האפור

תפקידו של מגשר מוסמך הוא להביא את שני הצדדים להידברות, תוך גילוי רגישות, אמפתיה ויחסי אנוש גבוהים. בנוסף, המגשר צריך למצוא את עמק השווה בין הצדדים, ולהציע פתרון יצירתי, שיספק את שניהם. לכן, חשוב שנבחר מגשר מנוסה בעל תכונות האופי הדרושות לתפקיד.

images (2)

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.