מומחה תקשור

מומחים לחיים נבונים יותר

מהו תקשור? מה מבדיל בין מומחה תקשור שמבצע את עבודתו ועוזר לאנשים, לבין שרלטן שמנצל תמימות למטרות רווח? התשובות לשאלות האלה קשורות, קודם כל, להגדרת עבודתו של מומחה תקשור. מומחה תקשור הוא אדם שעוזר לאנשים אחרים לבצע תקשורת עם ישויות שאינן גשמיות או אנושיות. מומחה תקשור הוא לא מכשף, אלא פשוט מאומן היטב – שכן הפוטנציאל לבצע תקשור קיים אצל כל אדם באשר הוא אדם. המתקשר מבין זאת, פותח את הראש והנפש ובשילוב אימון ופיתוח טכניקות – מגיע למצב של אימון מספק לביצוע טיפול.


תקשור נכון – הדרכה ולא נבואה

וזהו בדיוק העניין – מומחה תקשור הוא לא נביא ולא מרצה, הוא מדריך ומטפל. תקשור נכון לא מתבצע בנבואות זעם על אובדן של אדם קרוב או הפסד כלכלי, אלא בהדרכה של המתקשר את האדם איך להתמודד עם מצבים כאלה, שהם אנושיים וקורים לכל אדם. מומחה תקשור מעניק לאדם שמולו חוויה מעצימה ומחזקת, כשהוא בוחר להתמקד בכוס המלאה – לא בקשיים, אלא בכלים הטמונים באדם להתמודד עם קשיים אלה. מומחה תקשור שם דגש משמעותי על תחושת המסוגלות, איתה כל אדם צריך לצאת מחוויות התקשור.

gI_113766_ps-halloween
סכנות בדרך

עכשיו כשהבנו מהו תקשור, נבין מה לא עונה על ההגדרה הזאת, ויכול להוות סכנה לאדם תמים שלא מבין בתחום. סוג אחד של סכנה הוא מתקשרים שיתכן והם מאומנים בפעולת התקשור, אבל הם בוחרים להתמקד בנבואות זעם במקום בטיפול. מוחמה תקשור שמתמקד עם מטופליו בחצי הכוס הריקה, ולא מעניק להם תחושת מסוגלות – מפספס את העיקר וטובע בתת-מודע של מטופליו נבואה שתגשים את עצמה. סוג שני שיש להיזהר ממנו הוא שרלטנים. תזהו שרלטנים על בסיס השאלות הכלליות וההכוונות השטחיות שהם נותנים – כאלה שרלוונטיות כמעט לכל אדם. זהו ניחוש ולא יותר, שמתבסס על דמגוגיה ומכנה משותף נמוך, ולא הבנה מעמיקה של מלאכת המתקשר. "מתקשרים" מסוג זה גם יגבו מחיר גבוה מהמקובל בתחום, שכן מטרתם היא לרמות ולא לעזור.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.