מבחן טופל – טיפים שימושיים

טיפים לקראת מבחן טופל

הטיפ החשוב ביותר לקראת מבחן טופל הוא להשקיע בקורס הכנה. הקורס מעניק לנבחנים את כל היסודות, חושף אותם למבנה הבחינה ומונע מהם טעויות נפוצות. קורס הכנה יכול לעשות את ההבדל בין קבלה ללימודים גבוהים באחד מבין מוסדות הלימוד האקדמיים הטובים בעולם, לבין תסכול ועוגמת נפש. לקורס הכנה יש חשיבות בטווח הקצר והארוך וכדאי לבחור אותו לפי המלצות של חברים, בני משפחה ונבחנים שכבר עברו את המבחן בהצלחה.

מבחן טופלל

טיפ לא פחות חשוב לקראת מבחן טופל הוא לשים דגש על פרק הקריאה. זהו הפרק המספק את התשתית לשאר חלקי הבחינה. כדאי לקרוא כמה שיותר מאמרים אקדמיים בנושאים מגוונים כגון מדע, עסקים, טכנולוגיה וכדומה. אפשר לקרוא את המאמרים דרך אתרי האינטרנט, אך חשוב גם להתרשם ממגזינים וספרים מודפסים. רצוי לעבור קורס הכנה המדגיש את פרק הקריאה ולהקדיש זמן לתרגול של מבחן טופל כבר בבית.

איך מגדילים את אוצר המילים לקראת מבחן טופל?

אחת הבעיות הנפוצות של נבחנים היא הגדלת אוצר המילים בתוך זמן קצר. הטיפ כאן הוא להשתמש בכרטיסיות לימוד, אך להימנע מקריאה של כל מילה ומילה בנפרד. עדיף להיחשף לכמה שיותר מושגים, נתונים ופרטים ולא לבזבז זמן על מילים ספציפיות. יש לרפרף על קטעי הקריאה במהלך המבחן ולנסות לזהות את הסוגיה העקרונית או הרעיון המרכזי.

מומלץ לזהות את סוג הטקסט המופיע בתוך מבחן טופל ולבדוק האם מדובר על מאמר משווה, סותר, תיאור, סיווג וכדומה. זיהוי כזה חוסך מאמץ בבחירת המילים ומשפר את הסיכוי לקבל ציון גבוה. המלצה נוספת היא להשתמש בדף הטיוטה לטובת ארגון הנימוקים. אפשר לכתוב טיעונים בעד ונגד ולהוסיף ראשי פרקים של כל שלב לפי הסדר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.