דנה תדמור

כך דנה תדמור בוחנת את פוטנציאל הנכסים

מי שמכיר מקרוב את העבודה של דנה תדמור, מנכ"לית חברת אקסיום, לא מופתע כשהיא מפרטת עבורו את המודל שבוחן את הפוטנציאל העתידי של הנכסים, אשר בהם שוקלת חברת אקסיום להשקיע. יחד עם זאת, רוב האנשים לא מכירים מקרוב את העבודה של דנה תדמור, וחשוב מאד להבין כיצד היא יכולה לבחון את פוטנציאל הצמיחה של הנכסים השונים. חשוב מאד לדעת, כי בכל מה שנוגע להשקעות נדל"ן, פוטנציאל עליית הערך של הנכס, הוא בעצם הנתון הבסיסי ביותר שעלפיו יש לעבוד. נכס אשר ערכו לא יעלה בעתיד- הוא נכס אשר אין שום טעם להשקיע בו. אז איך דנה תדמור וצוותה מצליחים להבין כי לנכס מסוים, יש או אין פוטנציאל צמיחה?

דנה תדמור

כל הנתונים נלקחים בחשבון

ראשית, מסבירה דנה תדמור, כי כדי לבחון את פוטנציאל הצמיחה של נכס, יש צורך להשתמש בכלים מאקרו-כלכליים. יש צורך להבין האם המדינה אשר בה הנכס ממקום היא מדינה אשר נמצאת בצמיחה לא רק בשנים האחרונות – אלא שקיים לה גם פוטנציאל צמיחה ברור בעשור הקרוב לפחות. יש לבחון היטב את המדיניות הכלכלית של המדינה, ואת השינויים שהיא עוברת לאור התהליכים הגלובליים. מעבר לכך מסבירה דנה תדמור, כי יש לבחון גם את האזור אשר בו הנכס ממקום – האם תמיד יש ביקוש גבוה עבור האזור? האם אנשי עסקים נמשכים אליו? האם הרשויות מעוניינות לפתח אותו? רק לאחר מכן, בוחן הצוות של דנה תדמור גם את הנכס עצמו – מהם שלבי הפיתוח שלו, מהי מידת ההתעניינות בו, את מי הוא אמור לשרת, וכיו"ב.

וכך אפשר לבדוק

דנה תדמור מסבירה שלא כל נכס שאקסיום בוחנת, הוא נכס שכמובן אקסיום תשקיע בו בעתיד. יש מקרים רבים שבהם אקסיום בוחנת נכס, ולאחר מכן מחליטה שלא להשקיע בו, משום ההשקעה בו נראית ספקולטיבית מידי. אקסיום מעדיפה להפנות את כספי המשקיעים שלה אך ורק לנכסים שיש להם פוטנציאל עליה מוכח, שעמדו בכל הבדיקות של החברה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.