זכיינות

כיצד להכנס לעסק זכיינות

עסקי זכיינות הפכו בשנים האחרונות בארץ לצורה מאד מקובלת ליזמים רבים אשר מן הסתם, באופן טבעי מבקשים לפתוח עסק עצמאי במסגרת בטוחה יותר מאשר עסק רגיל. זכיינות היא בעצם סוג של הפעלת עסק עצמאי, אבל לא בצורה הרגילה והמוכרת לרוב בעלי העסקים, אלא עסק כזה, אשר בו מעניקים בעלי החברה הזכיינית רשות להשתמש בשם של החברה, במוצריה או בשירותיה בסמלים של החברה ובמערך השיווק והפרסום שלה בתמורה לאחוז מסויים מן הרווחים בסופו של דבר. עסקי זכיינות נפוצים בתחום המזון, ההלבשה, הקוסמטיקה וכדומה.

חשוב לומר, כי בכל מקרה, על מנת להכנס לעסק זכיינות כל שהוא כזה או אחר, הרי שיש להגיש מועמדות ולעמוד בקריטריונים של החברה אשר מעניקה את הזיכיונות. אבל לפני שאתם ניגשים להגשת מועמדות לעסק כזה, הרי יש לבדוק כמה פרמטרים אודות החברה עצמה.

טיפים לעסק זכיינות?

קבלו ייעוץ – לפני שמחליטים על עסק זכיינות מסויים יש לקבל ייעוץ מקצועי על מנת להגיע למצב של מזעור סיכונים בצורה נכונה. הדבר נכון גם להקמת עסק עצמאי לחלוטין וגם בעסקי זכיינות. במסגרת הייעוץ תבדקו את כדאיות העסק מבחינה כלכלית והאם משתלם לכם להיכנס לעסק כזה בתנאים הפיננסיים והאישיים שלכם.

משא ומתן – שלב המשא ומתן הוא שלב מאד חשוב שבו נקבעים תנאי התשלום והמחיר שתצטרכו לשלם. חשוב להתכונן לשלב זה היטב ולהבין שהתנאים חייבים להיות נוחים לשני הצדדים. אתם עומדים להיות שותפים ולא יריבים ועל זה להשתקף גם בצורת ניהול המשא ומתן.

בלעדיות – אחד הדברים החשובים הם לבקש בלעדיות בכל האיזור הקרוב לעסק. אחרת תמצאו את עצמכם במצב שאתם מתחלקים ברווחים עם עוד סניפים של אותה הרשת ולא תוכלו להגיע לרווח שלו ציפיתם.

החוזה – בשלב החוזה הסתייעו בעורך דין המכיר את התחום כדי שיבחן את כל האספקטים החוקיים והמשפטיים של החוזה וכי הכל מנוסח בצורה ברורה ולא עמומה.

תקופת הזכיינות – בעסקי זכיינות חשוב שתקופת הזכיינות תהיה ארוכה ולא קצרת טווח ויש להתעקש על כך בזמן הכנת ההסכם והמשא ומתן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.