השתלת שיניים

על השתלת שיניים

בוודאי תתקשו למצוא בעולמנו אנשים אשר בסופו של דבר אין להם פחד כלל מרופאי שיניים, בין אם מדובר במבוגר ומנוסה ובין אם מדובר בילד צעיר. התחושה המעט לא נעימה אשר מלווה את הכניסה לחדרו הסטרילי והלבן של רופא השיניים, הריחות של החומרים השונים ומראם של מכשירי הטיפול השונים אשר מצויים בחדרו של רופא השיניים – כל אלו גורמים לנו לתחושות לא הכי נעימות, בלשון המעטה, וכל זאת עוד לפני שמגיע הטיפול הכרוך באי נוחות מסוימת ובאי נעימות, במשך הטיפול, וזמן מסוים גם לאחר סיומו. נעמוד כאן על מעט פרטים מעניינים אודות התחום המורכב של השתלת שיניים.

ובכן, מה היא השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא בעצם טיפול להתקנתו של תחליף מלאכותי עבור שורשיהן של השיניים הטבעיות. תחליף זה הינו פתרון טוב לחוסר או לאובדן של שיניים. תחליף מלאכותי זה, אשר משמש לשם טיפול השתלת שיניים, הוא שתל מלאכותי. השתל עשוי בורג (מחומרים כמו טיטניום, או מתכות אחרות), אשר מותאם ללסת של המטופל. הוא משמש בסיס ל"כתר" אשר יולבש עליו אחר כך.

שלבי התהליך של השתלת שיניים

1. הנחת השתל על עצם הלסת והברגתו באמצעות בורג כיסוי; תפירת החניכיים מעל השתל; המתנה של חודשים ספורים, עד להגעה למצב של התאחות מלאה ומספקת עם העצם.

2. חשיפת השתל ואז חיבור של מבנה – כאשר שניהם מהווים הבסיס לכתר.

3. קיבוע של הכתר – שהוכן מבעוד מועד במיוחד בהתאם לנתוניו של המטופל (צבע וצורה).

והסתיימה לה השתלת שיניים.

אז בואו נסכים על כך ש….

התהליך האמור של השתלת שיניים אמנם נשמע קליל ופשוט למדי, אך אין זה אומר כי כל רופא שיניים הינו מוסמך לבצע טיפול כזה בצורה הטובה ביותר. עדיף לחפש אחרי רופא שיניים אשר הינו מומחה בתחום השתלת שיניים, על מנת להבטיח השתלת שיניים מקצועית ומוצלחת ביותר. כדאי למצוא רופא כזה אשר מעודכן בכל הטכנולוגיות והשיטות הקיימות בתחום השתלת שיניים, וכמובן שמן הסתם עדיף אחד בעל יחסי אנוש טובים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.