אבן אודם

מה היא אבן אודם?

ענידת תכשיט זה או אחר אהובה על רוב האנשים, בין אם הם עשירים או לא ממש בעלי ממון. אחד מהתכשיטים הבולטים והיוקרתיים האהובים על אנשים רבים הוא אבן אודם. שמה הלועזי של אבן אודם הוא רובי. אבן זאת הנה בעלת צבע אדום אשר מבליט אותה משאר האבנים הטובות הקיימות במקורות הטבעיים. אבן זאת אינה נוצצת כמו היהלום, אך היא נחשבת לאחת מהאבנים הטובות היקרות הקיימות על כדור הארץ. אבן זאת מאופיינת בזוהר רב שהיא מפיקה לאחר ליטוש איכותי והרבה אגדות ואמרות עתיקות קשורות אליה .

תכונותיה של אבן אודם

כמו כל האבנים הטובות, אבן אדום הנה בעלת תכונות פיזיקאליות ואופטיות רבות. היא הנה בעלת קשיות 9 בסולם מוס, ההתכה שלה אפשרית ב- 2050 מעלות צלזיוס והיא בעלת צפיפות של 4  גרם לסמ"ק אחד. מכיוון שאבני אודם סופגות בעת התגבשותן את המינראלים שבסביבה, אבן זאת מאופיינת בזיהומי צבע. יחד עם זאת, פגמים אלה בדרך כלל מאפשרים לבחון האם מדובר על אבן טבעית או סינתטית .

מה זה לייזר אבן אודם?

בזכות תכונותיה הייחודיות של האבן, הממציא הראשון של לייזר, תיאודור מיימן, השתמש בה בתור תווך מגביר. היום, ההמצאה המהפכנית של מיימן משמשת ברפואה אסטטית ולייזרים אשר עובדים עם אבן אודם משמשים להורדת קעקועים במגוון צבעים ( חוץ מהצבע האדום ).

טעויות נפוצות בזיהוי והיכן ניתן למצוא בטבע את אבני אודם

בורמה, תאילנד וציילון הן הספקיות העיקריות של אבני אודם בעולם, אך ניתן למצוא אותן גם באפריקה ובמדגסקר. גם בקולומביה ובארה"ב ניתן למצוא את האבן הזאת אך מקורות אלה מספקים אבני אודם באיכות ירודה יחסית. הבלבול בין אבני אודם לבין אבנים שדומות במראה אך הן אינן אבני אודם אמיתיות, קיים במקרים בהם מדובר על זכוכית צבוע או כאשר מדובר על אבן ספינל שדומה במראה לאודם. ישנם גם מינראלים כגון רובליט, קייפ רוביז, רובי אוסטראלי ורובי אריזונה אשר דומים מאוד אך אינם נחשבים לאבן רובי אמיתית .

אבן אודם

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.