דיני עבודה


דיני עבודה בעידן המודרני

אחד המאפיינים הבולטים של העידן המודרני היא הישענות על שורה ארוכה של דינים, תקנות וחוקים. אם בעבר נאלצו עובדים להתמודד לבדם עם המעביד, הרי שכיום ישנו גיבוי משפטי מלא. את הדינים ניתן לראות ביחסי עובד-מעביד, בהגנה על הסכמות חוזיות ובמשפט העבודה הקיבוצי. מעבר לכך, דיני עבודה בעידן המודרני מגדירים את ענפי המשק בכל רחבי העולם. ההבדל העיקרי בין ישראל לבין מדינות אחרות הוא קיומן של ערכאות משפטיות נפרדות. בתי הדין לעבודה הם היחידים המוסמכים לטפל בדינים ולפתור את הסכסוכים האמורים.

דיני עבודה

בעידן המודרני מבינים את ההצדקות למתן הגנה לעובד. הצדקות אלו אינן מובנות מאליהן ועובדים נלחמו על מנת ליישם אותן במקומות עבודה פרטיים, מסחריים וציבוריים. כך לדוגמא נשמר כיום העיקרון על פיו העבודה היא איננה מצרך. בנוסף, הריבון המקומי מתערב כדי למלא את חוסר האיזון המהותי הקיים בין המעביד לעובדים. החוק מכיר בכוח של המעביד ופועל לטובת שמירת האינטרסים של העובדים.


מסלולי דיני עבודה

דיני עבודה מגנים על העבודה בשני מסלולים. במסלול הישיר, חקיקת העבודה היא זו שאחראית על מתן הגנה ומניעת בעיות, תקלות, סכסוכים, שביתות וכן הלאה. במסלול העדיף הדגש עובר לאמצעים שיש לעובד כדי להגן על זכויותיו. הכלים הניתנים לעובד על ידי דיני עבודה הם בין היתר חופש ההתאגדות, זכות השביתה וההסכמים הקיבוציים. אלו כלים המאפשרים לעובד להביא לידי ביטוי את הזכויות שלו מבלי לפגוע באינטרסים של המעביד.

כפי שניתן לראות, הנושא של דיני עבודה בעידן המודרני הוא מורכב וסבוך. כדאי להתייעץ עם עורך דין בכל מקרה של התלבטות ולנהל את תיקי התביעה או ההגנה בצורה נכונה. שירותי עריכת דין רלוונטיים גם לעובד וגם למעביד.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.