שירות לאומי לבנות דתיות

שירות לאומי לבנות דתיות הוקם על מנת לאפשר לבנות דתיות אשר מטעמי דת קיבלו פטור מלשרת בצבא, לשרת את המדינה בדרכים אחרות, לא פחות מועילות לחברה ולמדינה שלנו, יש לציין. על מנת לעזור לבנות במסלול שירות לאומי לבנות דתיות הוקמה עמותת "האגודה להתנדבות", והיא מלווה את הבנות הדתיות במהלך השירות הלאומי לאורך כל הדרך. כיום קיימות גם עמותות דתיות נוספות אשר מעניקות שירות דומה לבנות הדתיות המעוניינות לשרת בשירות הלאומי. אין כל צל של ספק כי מדובר בתופעה רחבה מאד, ובנות דתיות רבות לא מוותרות על האפשרות לתרום תרומה נכבדה לחברה בארץ בכל מיני תחומים אפשריים במסגרת השירות הלאומי של בנות דתיות.

שירות לאומי לבנות דתיות ברוח ההלכה

השירות הלאומי הוקם על מנת לסייע לבנות הדתיות החפצות בכך לשרת את המדינה בתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות והביטחון. כל זאת נעשה תוך שמירה והקפדה על אורח החיים הדתי המחייב שמירה על ההלכה. האגודה מסייעת לבנות הדתיות לשמור על אווירה דתית שתכבד את אורח החיים שלהן שתאפשר שירות לאומי לבנות דתיות.

שירות לאומי לבנות דתיות – ליווי צמוד

שירות לאומי לבנות דתיות נעשה גם במקומות חילוניים. "האגודה להתנדבות" עוזרת לבנות המשרתות במקומות אלה בצורת רכזת המלווה את הבנות לאורך כל השירות. הרכזת מלווה את הבנות בכל הצרכים האישיים והדתיים של הבנות כולל מענה מקצועי לשאלות שיש לבנות ועד מענה לצרכים דתיים, רוחניים או מנהלתיים.

שירות לאומי לבנות דתיות – שיעורים תורניים

במסגרת השמירה על הדת וההלכה דואגת "האגודה להתנדבות" לשיעורים תורניים לבנות כדי לשמור על תוכן תורני והלכתי שילווה אותן במהלך השירות. גם בנושא הכשרות מקיימת האגודה מערך המסייע לבנות לשמור על הכשרות בדירות בהן הן שוהות בתקופת ההתנדבות שלהן. כמו כן מקיימת האגודה גם סמינריונים וימי הכשרה בנושאים הלכתיים כהכנה לשירות הלאומי וגם במהלך השירות הלאומי.

שירות לאומי לבנות דתיות נעשה בעזרת האגודה למשימה שהבנות יכולות לבצע מבלי לוותר על ייחודן הדתי ועל רצונן לשרת את המדינה במקביל.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.